Podsumowanie działań wrzesień – grudzień 2022 – Szkoła Myślenia Pozytywnego
20 grudnia 2022 2022-12-21 20:51Podsumowanie działań wrzesień – grudzień 2022 – Szkoła Myślenia Pozytywnego
Biorąc pod uwagę zmieniającą się rzeczywistość i potrzeby współczesnych dzieci i młodzieży, a także badania opracowane przez ekspertów współpracujących z Instytutem Edukacji Pozytywnej, w roku szkolnym 2022/2023 całość programu została poświęcona komunikacji międzykulturowej i rozwiązywaniu konfliktów
w środowisku szkolnym. Program jest spójny z podstawą programową i wymaganiami Ministerstwa Edukacji i Nauki.
W każdym miesiącu realizowaliśmy zaplanowane zadania certyfikacyjne, włączając w działania uczniów, rodziców, nauczycieli.
Co miesiąc realizowaliśmy zajęcia rozwijające kompetencje związane z funkcjonowaniem w grupach polsko – ukraińskich. Dbano o dobrostan psychiczny dzieci i młodzieży poprzez budowanie poczucia bezpieczeństwa i lepszego zrozumienia, dzięki poznawaniu kultur i nauce wspólnego funkcjonowania w nowej rzeczywistości.
We wrześniu prowadziliśmy badania ankietowe dotyczące relacji. Poprzez spotkania, wycieczki, pracę w grupach itp. starliśmy się tworzyć klimat szkoły sprzyjający zdrowiu psychicznemu. Zorganizowaliśmy min.: „Tydzień Szczęścia”.
W kolejnych miesiącach wykorzystywaliśmy elementy programu „Razem raźniej” oraz własne pomysły, dbając o dobrą atmosferę, która jest jednym z podstawowych warunków efektywności procesu wychowania.
Zorganizowaliśmy Miesiąc Życzliwości, obchodziliśmy Dzień Harrego Pottera, Dzień Praw Dziecka UNICEF, korzystano z pakietu „Pouczmy się razem”.
Rodzice, za pośrednictwem dziennika elektronicznego, otrzymali materiały edukacyjne dotyczące profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Brali także udział w badaniu ankietowym.
15 listopada niektórzy nauczyciele, wzięli udział w warsztatach dotyczących komunikacji międzykulturowej.
Grudzień to czas kiedy dzieci ratowały Gwiazdkę, włączając się w liczne akcje charytatywne. Najbardziej ulubioną akcją było pieczenie i sprzedawanie babeczek, z których dochód przeznaczano na szczytne cele.
W okresie przedświątecznym uczniowie, rodzice i nauczyciele włączali się w działania, by zorganizować przedsięwzięcie jakim jest Zimowe Miasteczko. Przygotowywano ozdoby, stroiki, wianki, krasnale, ciasta itp., by potem sprzedawać je na kiermaszu. Wszystko to, opatrzone tradycyjnymi Jasełkami, w wykonaniu maluchów. W klasach organizowano spotkania świąteczne. Uczniowie mogli także zrobić sobie zdjęcie w fotobudce, wykorzystując świąteczne rekwizyty.
W wybranych oddziałach, ponownie przeprowadzono badania ankietowe dotyczące relacji międzykulturowych.
Wszystko po to, by być ponad podziałami, by pokazać, że niezależnie od miejsca wszędzie możemy się wspierać,uczyć, być razem.