W gąszczu roślinnych znaczeń

311001970_1088015465230116_9045601306581083756_n (2)
4-8

W gąszczu roślinnych znaczeń

W ramach innowacji literacko-przyrodniczej ,,Kalendarz – kultura – natura” w klasie 4c przeprowadziliśmy zajęcia na godzinie wychowawczej jej tematem była symbolika drzewa. Przedstawiane wielokrotnie w sztuce, opisywane w literaturze drzewa są symbolem trwałości, długowieczności i siły. Klasa 4c stworzyła swoje własne drzewo – drzewo, które ma być obrazem naszej klasowej społeczności. Każdy z nas powiesił na gałęzi swój listek. Tak jak każdy liść jest niepowtarzalny i ważny dla drzewa, tak i każdy z nas jest ważny i wyjątkowy. Razem tworzymy klasę 4c.

Rośliny mają ogromne znaczenie dla człowieka. Przede wszystkim, dzięki procesowi fotosyntezy są producentami tlenu. Nawilżają powietrze, wiele z nich je także oczyszcza. Kultura różnych grup społecznych i zakątków świata nadała roślin określoną symbolikę. Za pomocą określonych roślin wyrażano uczucia, zarówno te pozytywne jak i negatywne.

Klasa 8b na godzinie wychowawczej oraz 6c na biologii poznawała symbolikę wybranych roślin. Klasy Uczniowie przygotowywali plakaty i rysowali rośliny: mak, słonecznik, różę oraz dąb.
Niektórzy poznawali również nazwy łacińskie omawianych roślin.

Patrycja Kulka, Aneta Rzepka


Skip to content