Wrocław i my!

guy-gbf62b2bb2_1920
4-8

Zachęcamy do obejrzenia filmiku z wycieczki! https://www.kizoa.com/Video-Editor/d389638837k4007759o2l1/WROCAW_2324_XI_2022

23 i 24 listopada klasa 6c oraz uczniowie z klasy 4b, 4c, 7a, 8a, 8b, 8c , 8d pod opieką mgr Marty Cieślik, mgr Dominiki Kozioł oraz mgr Renaty Podlasińskiej udali się na wycieczkę do Wrocławia.
Pierwszym punktem w naszym harmonogramie było słynne Zoo. Zwiedziliśmy Afrykarium, gdzie mogliśmy obserwować karmienie hipopotamów, żółwi i  kotików. Uczniowie, podzieleni na trzy grupy,  podążając za mapą, sami poszukiwali interesujących miejsc oraz zwierząt. Następnie udaliśmy się z wizytą do muzeum, aby podziwiać Panoramę Racławicką. Obraz Bitwa pod Racławicami namalowany został przez zespół malarzy, pod kierunkiem Jana Styki
i Wojciecha Kossaka. Przedstawia jeden z epizodów insurekcji kościuszkowskiej. Dzięki połączeniu obrazu olejnego z elementami dekoracyjnymi leżącymi u jego podnóża artyści zacierali granicę między widzem a dziełem, dzięki czemu mamy wrażenie uczestnictwa w uwiecznionych wydarzeniach.
Oglądanie obrazu, słuchanie opowieści lektora i efekty dźwiękowe temu towarzyszące zrobiły na nas wszystkich ogromne wrażenie.

Około godziny 17:00 udaliśmy się na  obiadokolację, potem do naszego miejsca odpoczynku – Hostelu Wratislavia. Po zakwaterowaniu mogliśmy miło spędzać czas w grupach. Integrowaliśmy się, odwiedzając się, rozmawiając, grając,  planując wspólny czas  oraz jedząc. Tak…stoliki w pokojach były zapełnione po brzegi. Po tak intensywnym dniu trzeba było uzupełnić zapasy energii!

24 listopada, po czynnościach organizacyjnych, wyruszyliśmy zwiedzać centrum Wrocławia. Podziwialiśmy piękne kamieniczki,  Ostrów Tumski – Katedra, Stare Miasto – Rynek, Ratusz, Ossolineum, Uniwersytet Wrocławski.  Przemierzyliśmy kilka wysp, oczywiście w towarzystwie charakterystycznych dla tego miasta krasnali. Każdy z nich ma w sobie coś urzekającego, co kojarzy się z odwiedzanym miejscem.

O godzinie 14.00 przejechaliśmy do Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis – centrum wiedzy
o wodzie. Ośrodek łączy walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą. Jest to jedyny obiekt tego typu w Polsce i jeden z nielicznych na świecie.

O godzinie 16.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.
W godzinach wieczornych, zmęczeni, ale zadowoleni, dotarliśmy do Swoszowic.

Tym, którzy jeszcze nie byli we Wrocławiu, bardzo polecamy to miasto. Warto odwiedzić wrocławskie krasnale i razem z nimi przeżyć przygodę!