Świąteczne dbanie o relacje

program4 3
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Świąteczne dbanie o relacje

https://www.kizoa.com/Video-Editor/d391592530k9744655o2l1/SMP_XII_22_RELACJE_SP_43

Grudzień to czas kiedy w sposób szczególny dbaliśmy o relacje i pielęgnowaliśmy naszą tradycję spotkań oraz świątecznych życzeń, wzbogaconą o zwyczaje dzieci
z innych krajów. Integrowało się całe środowisko uczniów, rodziców, nauczycieli, mieszkańców Swoszowic.
Każda klasa, w jedyny i niepowtarzalny sposób, planowała ten czas, tak by nie zabrakło zabawy i szkolnego – rodzinnego nastroju.
Na początku grudnia , na szkolnym korytarzu, pojawił się grudniowy kalendarz
z zadaniami (dla wszystkich).
Niektórzy uczniowie (6c) oraz nauczyciele wzięli udział w badaniu ankietowym dotyczącym profilaktyki zdrowia psychicznego, komunikacji międzykulturowej, interpersonalnej, umiejętności regulacji emocji, empatii, rozwiązywania problemów oraz budowania odporności psychicznej.
Uczniowie włączali się w liczne akcje charytatywne (wszyscy chętni), a do klas zawitał Święty Mikołaj. W klasach wykorzystywano zabawy ze scenariusza „Dzieci ratują Gwiazdkę” (www.instytutep.pl).
Organizowano zajęcia ruchowe „Just Dance” (4a) , przy których nie zabrakło śmiechu, tak ważnego w profilaktyce zdrowia.
W czasie zajęć świetlicowych, dzieci przygotowywały kartki w języku polskim
i ukraińskim , następnie wspólnie kolędowały (uczniowie z klas I – IV).
Angażowano uczniów do udziału w międzyszkolnym konkursie plastycznym wspierającym wychowanie patriotyczne oraz świadomość narodową „Moja Polska, Moja Ukraina”. Uczennica klasy 2b , Valeria Kuzminska, zajęła 3 miejsce.
Organizowano warsztaty świąteczne (6a, 7b,5a, 4b, 3b i in.). Prace trafiały do podopiecznych min.: Fundacji Mimo Wszystko – Anny Dymnej.
Starsze klasy (7b) przygotowywały dla maluchów (3b) wspólne kolędowanie
w różnych językach.
Dzień Życzliwości łączono z angielskim Świętem Dziękczynienia , przygotowano papierowego indyka i rozmawiano o tym za co jesteśmy wdzięczni (5b).
Natomiast poprzez innowacyjne zajęcia na basenie, dzieci dobrze się bawiły, poznawały swoje mocne oraz doskonaliły język angielski (5b).
Uczniowie mogli też uczestniczyć w akcji „Chodźże zrób sobie zdjęcie z kolegą, koleżanką, przyjacielem, przyjaciółką, nauczycielem…” w naszej przysłowiowej fotobudce (wszyscy chętni).
Zwieńczeniem działań było organizowane w naszej szkole „Zimowe Miasteczko” (rodzice, uczniowie, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, przyjaciele szkoły), poprzedzone przygotowaniami ciast, świątecznych wianków, krasnali, kartek, opatrzone tradycyjnymi Jasełkami w wykonaniu klasy 3b, z udziałem klasy 1b oraz szkolnego chóru.
Przedsięwzięcie to wyzwoliło kreatywność u dzieci, dało dużo radości nie tylko
z bycia razem, ale i wspólnego tworzenia.

Koordynator programu – pedagog szkolny – mgr Marta Cieślik

Skip to content