dzwonek

Dzwonki lekcyjne

synergia

Zapraszamy do korzystania z dziennika elektronicznego

biuletyn

Biuletyn dla Uczniów i Rodziców

Opublikowano: poniedziałek, 11, grudzień 2017 K. Świergosz

Magia w kuchni –klasy 4a i 4d na warsztatach w Muzeum Inżynierii Miejskiej

Muzea krakowskie kuszą ofertą zajęć dla uczniów szkół wszelkiego typu oraz ciekawymi wystawami przybliżającymi każdemu, bez względu na wiek, informacje o otaczającym nas świecie oraz prawidłach nim rządzących. Tym razem postanowiliśmy skorzystać z oferty Muzeum Inżynierii Miejskiej, które organizuje między innymi warsztaty pt. Magia w kuchni.

Podczas tych zajęć mogliśmy doświadczyć, jakie właściwości i „moce” posiadają produkty wykorzystywane w naszych kuchniach. Najpierw sprawdzaliśmy, jakie substancje pomagają wzrastać drożdżom, potem przeciskaliśmy ugotowane jajko przez wąską szyjkę butelki, sprawdzaliśmy, co dzieje się ze skorupką jajka moczonego w occie, w końcu tworzyliśmy niegroźny wulkan.

Dodatkową atrakcją wyjazdu było uczestnictwo w wystawach: „Wokół koła” oraz „P jak Paradoks. Opowieść o Fiacie 125p”. Pierwsza z nich została tak przygotowana, by każdy zwiedzający mógł obsługiwać stanowiska prezentujące koła w różnych odsłonach. Tak więc jeździliśmy rowerem o kwadratowych kołach, unosiliśmy windę, biegając w kole przypominającym zabawkę dla chomika, budowaliśmy okrągły zamek z ogromnych klocków, dzięki wielokrążkom podnosiliśmy ciężki, bo ważący 115 kilogramów silnik. Druga wystawa pozwoliła nam poznać historię kultowego polskiego samochodu. Mogliśmy wsiąść do auta, które przed laty było szczytem marzeń niemal każdej polskiej rodziny, spróbować spakować walizki do jego bagażnika, sterować modelem fiata i ścigać się z kolegami.

Nasz mikołajkowy wyjazd należy zaliczyć do udanych.