dzwonek

Dzwonki lekcyjne

synergia

Zapraszamy do korzystania z dziennika elektronicznego

biuletyn

Biuletyn dla Uczniów i Rodziców

Opublikowano: poniedziałek, 06, listopad 2017 M. Stokłosa-Marszałek

Wycieczka klas 1a i 1b do Muzeum Lalek

25 października, dzień po uroczystym ślubowaniu, które dla wszystkich pierwszaków było niesamowitym przeżyciem, udaliśmy się wraz z paniami wychowawczyniami i trojgiem Rodziców  na wycieczkę do Pilzna. Celem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Lalek oraz pracowni artystycznej, znajdującej się przy muzeum.

Najpierw pani przewodnik zaprosiła nas do miejsca zwanego „stryszkiem babuni”, gdzie obejrzeliśmy i usłyszeliśmy kilka pięknych baśni i legend. Następnie weszliśmy do sali, w której mogliśmy podziwiać zabytkowe lale. Udaliśmy się także do pracowni krawieckiej, gdzie zostaliśmy zapoznani z metodą wykroju i szycia ubranek dla lalek. Byliśmy zachwyceni pięknymi kolorami materiałów oraz wspaniałymi, ręcznie wykonanymi wianuszkami z kwiatów powstałych także w tej pracowni. Następnie odwiedziliśmy pracownię ceramiki gdzie Pani ciekawie opowiadała o technice wypalania porcelany. Następnie sami wykonywaliśmy wybrane przez siebie kukiełki, które ozdobiliśmy kolorowymi elementami pasującymi do stroju. Tak powstały: krasnoludki, rycerze, elfy, królewny.  Ostatnim miejscem, które zwiedziliśmy, była sala japońska. Pani przewodnik opowiedziała nam ciekawe historie związane z zebraną kolekcją lalek. Usłyszeliśmy także japońską legendę „O ludzkiej zachłanności”.

Po obejrzeniu wszystkich eksponatów muzealnych, zrobieniu pamiątkowych fotografii oraz zakupieniu pamiątek udaliśmy się na obiad do Gospody u Wiedźmy.

Następnym elementem naszej wycieczki było Muzeum Przyrodnicze im. Krystyny
i Włodzimierza Tomków w Ciężkowicach. Weszliśmy na pokład batyskafu o nazwie ,,Piekielnica”. Pod dowództwem kapitana, podczas prezentacji filmu, „płynęliśmy” wodami rzeki Białej. Podczas podróży dowiedzieliśmy się, jakie ryby żyją w rzece Biała Tarnowska, jakie zagrożenia na nie czyhają oraz w jaki sposób człowiek szkodzi takiemu wodnemu środowisku.

W główne sali muzeum oglądaliśmy okazy ptaków, owadów oraz ssaków występujących głównie na tym terenie. Pan przewodnik bardzo ciekawie opowiadał o zwyczajach zwierząt. Zadawał też pytania, na które mogliśmy odpowiadać i niejednokrotnie zaskakiwać swoją wiedzą. Pod szklaną podłogą na ,,Interaktywnej łące” podziwialiśmy modele roślin i zwierząt.

Wycieczka dostarczyła jej uczestnikom wielu niezapomnianych wrażeń. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do stęsknionych Rodziców. Już czekamy na następna wycieczkę!