dzwonek

 

Dzwonki lekcyjne

 egzam

 Egzamin ósnoklasisty

synergia

 
Zapraszamy do korzystania z dziennika elektronicznego

Opublikowano: poniedziałek, 24, wrzesień 2018 L. Comber

Sprawozdanie z kursu metodyczno-językowego

„Creative Methodology” w ramach programu
Erasmus + Mobilnosć szkolnej kadry edukacyjnej

W dniach 16 - 27 lipca 2018 r. uczestniczyłam  w kursie  metodycznym dla nauczycieli języka angielskiego „Creative Methodology”.

Kurs został zorganizowany w ramach programu Erasmus+ Mobilność kadry edukacyjnej i odbył się na Malcie – malutkiej wyspie położonej na Morzu Śródziemnym, bogatej w przepiękną architekturę i wspaniałe krajobrazy. Zajęcia  w wymiarze 30 godzin tygodniowo odbywały się w szkole językowej ALPHA School of English w miejscowości St. Paul’s Bay.

W zajęciach uczestniczyło 11 nauczycieli z Niemiec, Polski, Rosji i Wegier, co stworzyło szanse wymiany doświadczeń, prowadzenia dyskusji na różne tematy dotyczące szkolnictwa i edukacji. Oprócz naszego kursu w tym samym czasie w Alpha School of English odbywały się również inne szkolenia, miałam  więc okazję podczas przerw lub wspólnych wycieczek poznać innych nauczycieli z różnych stron świata.

Mocną stroną kursu była różnorodność ciekawych materiałów szkoleniowych oraz sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę. Głównym założeniem kursu „Creative Methodology” było podniesienie kwalifikacji zawodowych nauczycieli języka angielskiego  oraz zapoznanie ich z nowymi, kreatywnymi metodami i formami nauczania języka z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych. Tematyka kursu była następująca:

- potrzeby  i motywacja  uczniów - SMART goals in the classroom

- piosenki, muzyka,f ilm i ich potencjał jako źródło nauki,

- style i preferencje uczenia się

- metody aktywizujące i kreatywne,

- użycie zasobów internetowych, środki dydaktyczne online, korzystanie z zasobów  youtube itp. w czasie lekcji i prac projektowych,

- rozwijanie umiejętności językowych,

- użycie technologii 21 wieku, tablicy interaktywnej w klasie,

- drama, dialogi, scenki rodzajowe i symulacje w klasie,

- tworzenie vloga, praca zespołowa,

- rola języka angielskiego na świecie – the phenomenon of  „English Mania”,

- tworzenie własnych materiałów dydaktycznych,

- prowadzenie lekcji wykorzystującą koncepcję  „flipped class”,

- elementy literackie na lekcji języka angielskiego,

- kreatywne pisanie,

- poznanie kultury maltańskiej; w ramach kursu odbyły się dwie wycieczki do obecnej i byłej stolicy Malty: Valetty  i Mdiny,

- projekt plenerowy- zespołowe tworzenie  vloga  o historii i kulturze wysp maltańskich i doświadczeniach zdobytych w czasie kursu.

 Pobyt na Malcie nie ograniczał się tylko do nauki – razem z grupą brałam udział w wycieczkach do obecnej i pierwszej  stolicy Malty – Valletty i Mdiny, byłam na  wyspach Gozo i Comino, które wchodzą w skład Archipelagu Maltańskiego. Niezapomnianych wrażę dostarczyło również zwiedzanie Malta National Aquarium.

Realizacja mobilności w ramach programu Erasmus+ to  dla mnie przede wszystkim ważne doświadczenie zawodowe, które pozytywnie wpłynie na efektywność podejmowanych  przeze mnie działań. Oprócz wzbogacenia warsztatu metodycznego bezcenna jest możliwość spędzenia czasu w gronie nauczycieli z różnych stron świata, porównując doświadczenia zdobyte w pracy zawodowej .

Niewątpliwym atutem takiego wyjazdu jest bliższe spojrzenie na kulturę odwiedzanego kraju, a w przypadku nauczycieli języka angielskiego rozwój własnych kompetencji językowych.

Swoją wiedzą na pewno podzielę się z innymi nauczycielami oraz uczniami. 

Luiza Comber

 

 

Odsłony: 55